Mami+Walid=Naufal

Wednesday, March 16, 2011

:: SuMMoN oh sUmMoN ::

hello hello~

hari yang agak memenatkan...dan agak mencelarukan...dijadikan cite, road tax aku akan tamat tempohnya pada hari ini...huhuhuh...dan urusan bersama pegawai insurans adalah sangat menyakitkan hati...*memang aku takkan berurusan lagi dengan lelaki itu*...

sebenarnya macam ni...minggu lepas aku ada contact budak insurans ni untuk renew road tax n insurans segala..biasala kan, kena buat sekali setiap tahun...then budak ni kata tak boleh nak buat road tax sebab ada unsettled case dengan JPJ..tapi setau aku, kitorang *aku dan encik Hasben* dah pun setelkan menda tu tahun lepas..so, mayb ad mistake di situ...budak ni pun minta la aku or encik Hasben emailkan dia resit pembayaran JPJ tu..dan encik Hasben pun email la dia...

then semalam aku call la dia tanya pasal road tax..boleh pulak dia kata dia tak buat lagi sebab takde terima apa-apa email dari kitorang...finally turned out that tersalah email address...sepatutnya bila dia da minta kitorang email tapi dia takde terima apa-apa email, dia kenal maklumkan kitorang balik kan..??ni dia diam je takde amik apa-apa tindakan...memang pagi semalam aku rasa nak maki je dia..tapi tak terkeluar kata-kata tu dari mulut aku ni...dahla minggu lepas aku cakap nak buat sendiri road tax tu dia sibuk nak buatkan..but then bila ada problem dia diamkan aje...kalau korang, korang hangin tak...???

so..tadi selepas check up aku pun drive sorang-sorang ke opis encik Hasben...tangan sebelah da mula kebas-kebas *baru lepas kena tetanus shot la katakan* tapi aku macho je bawak keta tu...dalam hati da abes doa da janganla jadi apa-apa...kalau kat aku sorang takpe..tapi sebab aku bawak si kecik ni ha...jadi selepas menunggu encik Hasben abeskan keja dia, kitorang pun pegi ke Maybank untuk collect geran keta..yela, nak wat road tax kena ada geran kan...tak lama pun urusan kat Maybank tu..thanks to Ms. H yang sangat membantu...*walaupun dia Ms, lelaki adalah dilarang untuk mengorat ye*...

pastu kitorang pun bergegas-gegasle ke JPJ...nasib baikla orang tak ramai sangat time tu...jadi, disebabkan unsettled case ni da lebih 3bulan maka aku pun terpaksa la ditemu siasat...huhuhuh...sangat mendebarkan hokey~...tapi pegawai JPJ tu adalah sangat bertimbang-rasa dan sangat friendly...agaknya kena aura si kecik dalam perut ni kot...hehehe...selepas hampir sejam berunding-rundingan, kitorang cuma perlu membayar denda sahaja tanpa perlu menghadiri prosiding mahkamah...memula macam nak argue jugak sebab surat tu tak sampai ke tangan kitorang *no wonder la kitorang takde amik sebarang tindakan*...jadi pegawai JPJ tu kata dorang boleh keluarkan sepina kepada posmen tu dan kena masuk mahkamah la...tapi kalau macam tu maksudnya road tax kitorang takleh di renew lagi...disebabkan takmo tunggu lagi untuk renew road tax maka kitorang pun setuju la untuk membayar saman dan denda sahaja...

sangat tidak bagus kan..sampai 2 saman...satu untuk kesalahan memandu..satu lagi sebab gagal hadir temu siasat...bayar sajala..memang salah kitorang kan...

dan akhirnya --- berjaya meng'renew' road tax...kali ni da bertukar warna ye..slalu kan kaler oren-oren camtu...tapi kali ni jadi merah-merah pink lak...hehehe

dan alhamdulillah...selesai la sudah urusan insurans dan road tax kami...pasni kena lebih alert dengan menda-menda camni...sebab walaupun surat tak sampai, tindakan tetap akan diambil...aku tak salahkan mana-mana pihak dalam hal ni...yela, mungkin aku jugak salah sebab selalu check saman trafik saja...takde pulak check saman JPJ ni...posmen tu pulak, mungkin dia ada hand-on kan surat tu pada orang lain tapi orang lain tu mungkin terlupa nak maklumkan pada aku...dan aku cuma salahkan si budak insurans yang sangat LEMBAB untuk bertndak..wonder how you can be an agent...??surely you're a not good one...

automatik nya aku minta EL daripada boss...memang dia marah...tapi selesai urusan pun da pukul 3 lebih...ditambah dengan tangan sebelah yang da semakin berdenyut-denyut...dan kesakitan kepala yang mula melanda, aku cuma nak balik rumah dan berehat sahaja...sorryla boss...esok saya masuk opis ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::