Mami+Walid=Naufal

Mami + Walid

Daisypath Anniversary tickers

Lovely Naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Nak Berjimat Macam Mami...???

Monday, April 25, 2011

1 eNTrY PeR DaY cHaLLeNge :: DaY 6 ::

DaY 06: Favourite superhero and why?

hello hello~

cabaran hari ini adalah tentang superhero...erm, superhero..?? apa yang superhero yang aku suka ye...???aku jarang tengok cite pasal superhero ni...kalau tengok kartun pun selalunya aku suka tengok kartun yang binatang-binatang tu -- macam kancil, arnab, burung, kura-kura....seingat aku, kartun superhero yang aku penah tengok sumenye yang stendet jela -- atromen, betmen, supermen, sepaideman...tapi aku paling suka trio superhero ni...

PoWeRPuFF GiRL~!!!!

hahahahaha...boleh ke jadik superhero ni...??bolehla kan...melawan orang jahat tu kira superhero la jugak ye tak...walaupun aku jarang tengok kartun dia -- sebab kat umah aku dulu takde astro segala -- tapi aku suka sangat ngan dorang ni...walaupun kadang-kadang sebenarnya dorang ni la yang jadik troublemaker, tapi ok apa..??sebab superhero pun sebenarnya orang biasa jugak...akan buat kesalahan...takdela perfect je sepanjang masa...

BuTTeRCuP

ini adalah watak yang paling aku suka antara dorang bertiga ni...BuTTeRCuP~!!! kenapa aku suka dia...??sebab dia ni comel..plus ganas je kadang-kadang...tapi dia ni baik...selalu nak jaga sangat adik-badik dia lagi dua orang tu...tapi dia ni jugak sensitip, cepat nak marah...cepat nak majuk...agaknya ada sket-sket macam aku kot...sebab tu aku suka...hehehehe....

My ReaL SuPErHeRo
Mak & aYaH

inila superhero terhebat aku sepanjang masa...mak ngan ayah aku...aku rasa, sape-sape pun akan jadikan mak ngan yah dorang sebagai superhero...betul kan..???ayah aku cuma pekerja biasa kat kilang tayar di Shah Alam..mak pulak, tak bekerja...jadik surirumah, dan kadang-kadang jadi tukang jahit -- amik upah orang jahit baju --...tapi dengan keja macam tu je, kitorang 6 orang *skang tambah lagi si kembar tu 2 orang* tak penah tak cukup makan...tak penah tak cukup pakai...dan tak penah kena berenti sekolah...kan ke superhero tu...???

ayah memang hebat...memang superhero...dia penah keja dengan overtime 24 jam sehari semata-mata nak make sure kitorang cukup keperluan untuk sekolah...tapi dalam dia keja gila-gila macam tu, dia masih mampu luangkan masa bawak kitorang pegi berkelah, pegi pantai...semata-mata nak luangkan masa dengan keluarga...hebat kan..??mak pun sama hebat...dahla keja 24 jam buat keja kat umah, boleh pulak amik upah jahit baju sampai tengah malam tak tido-tido...kadang-kadang baju sendiri pagi raya baru nak jahit...

dan mak memang pengurus kewangan yang sangat luar biasa hebat...bayangkanla gaji pekerja kilang kan...ayah akan bagi separuh kat mak..dan separuh tu la yang mak guna untuk bagi kitorang duit blanje sekolah, beli barang dapur, beli barang rumah, macam-macam lagi...sedangkan aku skang ni ada gaji sendiri, tambah ngan gaji encik Hasben pun kadang-kadang rasa macam kurang je sana-sini...belum ada anak lagi...jauh sangat beza dengan mak ngan ayah...kan...???dan sebab itula, mak ngan ayah akan terus jadik superhero feberet aku...sampai bila-bila...

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::