Mami+Walid=Naufal

Sunday, April 10, 2011

:: MaNiCuRe & PeDicuRe ::

hello hello~

wah~ hari ahad yang sangat merilekskan..hehehe...pagi-pagi lagi lepas kemas-kemas umah encik Hasben ajak keluar..memula ingatkan nak keluar pegi breakfast saja, tapi dia ajak pegi Alamanda la pulak...okey kan saja la sebab memang takde plan nak watpe pun hari ni...hehehe....

sampai nak masuk parking tu encik Hasben tanya -- nak potong rambut ke?? erk~ memang before ni ada cakap ngan dia yang rambut da makin panjang...bukannya apa, sejak preggy ni aku prefer rambut pendek je..sebab kalau panjang tu rasa panas la pulak...huhuhu...padahal before ni aku la paling tak suka sekali kena potong rambut...masa tu, macam berpikir-pikir la..sebenarnya, takdela panjang mana pun rambut...cuma mulut ni je ha gatal nak mengadu...huhuhu...

then, masa berpusing-pusing cari parking tu...*eheh..sebenarnya takde berpusing pun...just berpusing nak naik ke tingkat atas je*...encik Hasben bagi soklan lain pulak --- ke nak wat manicure??? erk~ lagi la macam terkejut...bayangkan ye, selama 6 tahun berkawan dan 2 tahun berkahwin, ini la first time dia tanya aku nak buat manicure ke tak..??hehehe...sian kan aku...selama ni aku wat sendirian berhad je kat umah...itu pun da lama sangat tak buat...tapi, aku macam blur-blur je...nak pegi mana satu ye...hair saloon ke manicure..??

dan selepas berjalan-jalan di Alamanda akhirnya aku pilih untuk buat manicure...bukan apa, potong rambut tu bila-bila pun boleh..manicure ni la first time aku nak merasa oranglen membelek kuku-kuku aku...hehehe...dan kami pun ke The Nail Parlour di Alamanda...

memula macam cuak je..yela, first time la katakan...encik Hasben je yang banyak berdiplomasi...hehehe...aku sume suruh dia je decide..daripada pilih pakej sampaila ke bayaran...hehehe....encik Hasben pilihkan aku pakej The Nail Parlour Signature untuk Manicure dan Sooth and Soft untuk pedicure...wah~ macam tak sangka lak nak wat pedicure skali ni...malu pun ada nak sua kaki kat orang ni...huhuhuh...and for the finishing just buat buffer saja...takkan nak colour-colour pulak kan...heheheh...
untuk sesi manicure..

sebenarnya sesi manicure ni dia wat kat stesen manicure -- kerusi n meja biasa je -- and amik masa dalam 30 minit macam tu la..untuk pedicure akan amik masa dalam 45 minit...tapi disebabkan masa aku datang tu takde orang lagi *yela, masa tu baru kul 10.30 pagi kot* maka dorang decide nak wat serentak je...jadinya cuma akan amik masa dalam sejam la..so, encik Hasben pun meninggalkan aku di situ dan pegi lepak kat MPH...

ini la stesen pedicure dorang...very the pinkish kan...tapi sangat nice~

manicurist and pedicurist yang entertain aku ni sangat friendly..and every time dorang buat treatment tu dorang akan tanya samada dorang buat terlalu kasar or terlalu lembut...bagus la sebab untuk aku yang first timer ni, memang ada masa-masa aku rasa macam sakit sket...lagi-lagi kat toenails tu..maklumla korang, selama ni aku guna berus sabut je kat kaki tu..huhuhu...so, sejam tu rasa sangat rileks...dorang yang buat sumenye...*yela, kot dorang suh aku buat kang terkial-kial lak*...hehehe...and masa aku dok melayan perasaan tu, ada la sorang akak ni datang...buat manicure and pedicure untuk anak-anak pompuan dia..these kids were only 4 and 5 years old~ fuh..hebat la korang ye..kecik-kecik da merasa buat sume ni...heheheh...
 
cantik kan..??berkenan..tapi takleh nak buat...sure encik Hasben tak berkenan langsung...lagipun leceh nak semayang kang kena cuci pulak...

so after an hour, encik Hasben pun sampai la..manicurist tu da nampak da dia kat luar...siap bagitau aku lagi -- your Hasben is here...hehehe....after buffering, dia letak sket almond oil ke jojoba oil ke, aku pun tak tau...hehehe...yang aku tau, dia kata minyak tu elok untuk sihatkan kuku and lembutkan kutikel yang sekeliling kuku tu...*dalam hati --- owh~ kena carik la lepas ni*..dan selesai urusan pembayaran, encik Hasben asyikla membelek jari-jemari aku yang da semakin cantik ini...hehehe...suka aku, sebab encik Hasben suka sangat...nasib baik la dia tak membelek kuku kaki pulak...hehehe...rupanya encik Hasben kata, saja bawak pegi manicure..sebab da lama tak bagi hadiah kat aku...*blushing*
dan inilah hasilnya...kuku kaki tak amik, segan~

alhamdulillah...hadiah kecik, tapi amat berharga untuk aku...dan aku sangat berpuashati dengan hasilnya...nak kata mahal sangat tu takdela, tapi kena korban la sket duit kan...untuk both treatment + finishing ni, encik Hasben telah melaburkan RM100 untuk aku...ada orang pernah bagitau aku, bila kita tau menghargai diri kita, orang lain akan lebih menghargainya...hehehe...really thanks a lot to encik Hasben sebab terlalu menghargai aku...dan aku jugak amat-amat menghargai dia...*as i'm typing this, si kecik ni pun dok berpusing-pusing...yes, baby...mummy ngan walid jugak sangat menghargai kamu*

so..untuk hasben-hasben tu, sesekali manjakan la wifey anda dengan treatment-treatment macam ni ye..dan kalau bole buat masa dorang betul-betul unexpected it...sebab dorang akan rasa lebih dihargai, dan itu akan buat korang lebih dihargai...insya Allah~

till then~

2 comments:

EllyEllies said...

bestnyee leh wat mani/pedi..nak try gak tp segan..kalo ade geng mesti best kan..hee

Mami Naufal said...

elly~

hehehe...memula mcm segan gak..tapi bila da buat tu, enjoy je..hehehe..len kali kita p wat sesama nak...biar abah2 jaga baby...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::