Mami+Walid=Naufal

Mami + Walid

Daisypath Anniversary tickers

Lovely Naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Nak Berjimat Macam Mami...???

Saturday, April 23, 2011

1 eNTrY PeR DaY cHaLLeNge :: DaY 4 ::

DaY 04: A habit that you wish you dind't have

hello hello~

pelengkap cabaran 30 hari tu...lambat sket update...*tak taula nape...tapi masa cuti aku cukup malas nak menaip...* tak kisahla menaip apa pun...huhuhuh...cabaran ni suh letak satu...tapi aku nak letak 2...sebab dua-dua ni berkait rapat dengan satu sama lain...so, here we go~

1. Suka Bertangguh

aku ni memang daripada kecik *yang aku pasan la* memang suka buat kerja bertangguh...bila nak wat je, mula la terpikir -- jap lagi la --- dan habit ni terbawa-bawa sampai sekarang...dan buat masa ni memang aku tengah berusaha sehabis mungkin untuk membuang habit ni dari idup aku...sebabnya...???sikap aku yang suka bertangguh ni boleh mengundang lebih banyak situasi-situasi negatif untuk aku mencapai apa yang aku nak...

2. Buat Kerja Last Minute

macam aku cakap tadi...bile suka bertangguh, banyak la rentetan situasi negatif yang mengikut kan...??dan ini adalah salah satu daripadanya...kerja akan jadik last menet...walaupun sesetengah menda tu, aku memang sengaja buat last menet -- sebab kalau plan terlalu awal, susah nak menjadi -- tapi sebenarnya keja last menet ni tak bagus ye...dan ini jugak adalah satu habit yang sedang aku kikis...tapi untuk sesetengah perkara memang sengaja aku simpan...yela, bukan semua habit tu akan membawa kepada kesan yang negatif kan..???

so, itula sahaja pelengkap cabaran kali ini....

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::