Mami+Walid=Naufal

Thursday, April 21, 2011

uPdaTeD BaBy's StuFF -- MuMMy PuNya PaRt.2~

hello hello~

seperti yang dikatakan tempoh hari..ini adalah sambungan kepada entry update uPdaTeD BaBy's StuFF -- MuMMy PuNya PaRt.1~..hehehehe...kali ni sket je nak cite..nak update pasai item Feeding kat senarai Baby's Stuff tu...

 Feeding
1. Newborn Feeding Bottle 
The First Year: Breastflow BPA-Free Bottles 5 oz. -- beli ni masa babyfair kat Jusco...kalau ikutkan, harga asal untuk 1 pek (ada 3 botol) ni Rm59.90, tapi aku beli masa tu harga dia cuma RM37.90..berbaloi-baloi kan..??hehehehe...before tu aku de jugak survey yang Avent punya, tapi mahal berkali ganda...jadik, guna la yang ni dulu...cukupla kot 3 botol kan...

2. EBM storages/containers
Medela Breastmilk Storage --- yang ni dapat sekali dengan pakej masa beli Breastpump kat MotherHood Expo dulu tu...masa beli tu, dapat cooling beg *siap ngan ice pack* termasukla 4 botol Medela BM storage ni..and complimentary jugak 2botol extra sekali ngan breastpump..so, aku ada 6 botol kesemuanya Medela BM Storage ni...harga percuma la..dah kata sekali ngan pakej kan...??

BumbleBee PP Breastmilk Bottle --- yang ni pun aku dapat sekali masa beli pakej breastpump hari tu...sebenanrnya dapat 11 botol...dalam kotak tu dah ada 8 botol, then dapat free gift 3 botol lagi...harga sekali ngan pakej adalah RM28.90...jugak berbaloi-baloi..betul kan...hehehehe

Mom's Little Ones: Mom's Precious BM Storage Containers --- tengok nama pun dah tau...sah-sah la beli kat Mom's Little Ones kan...entry pasal pembelian secara online aku untuk MLO BM Storages ni leh baca kat sini...untuk ni aku beli dengan harga RM65.00 untuk 12 botol, dan PWP dengan harga RM30.00 untuk tambahan 6 botol lagi...so semua sekali aku ada 18 botol MLO BM Storage ni....

You Have A Baby: BM Storage Bags --- selepas berbotol-botol, aku jugak ada beli yang dalam bentuk beg jugak...BM Storage Bags ni aku beli *secara online jugak* dari Manjaku....setiap kotak ada 100 keping beg, dan aku beli 2 kotak...harga stendet dia adalah RM29.90 sekotak, tapi kalau join member dan beli online dengan Manjaku, sekotak cuma RM22.90 sahaja...setakat ni, yang aku jumpa paling murah adalah RM26.90...sebab tu, rasanya berbaloi-baloi jugak beli dari Manjaku ni...

3. Nursing Pillow
My Dear Nursing Pillow --- yang ni beli masa My Dear Warehouse Sale dulu tu...lepas buat 3D/4D Scan terus laju-laju carik My Dear ni...hehehe...sebenarnya tak plan pun nak beli kat sini, sebab before dok survey yang BumbleBee punya...harga anggaran sebelum tu adalah dalam RM79.90...masa kat warehouse sale tu, ternampakla pulak kan...harga asal dia adalah Rm99.90 tapi masa tu dijual dengan harga RM55.00 je..so, aku pun beli jela...sebenarnya pilih warna hijau, tapi sebab dalam kotak...just nampak ada kaler ijau, kitorang pun angkut la..sampai umah, rupanya corak butterfly...kaler ijau tu rupanya kaler butterfly yang ijau tu..takpela...comel jugak...hehehe...sekarang ni, setiap kali baring depan tivi, bantal ni la jadi peneman...nak bagi selesa badan...

4. Home & Car Bottle Warmer 
Snowbear: Home & Car Bottle Warmer --- ini pun beli masa kat My Dear Warehouse Sale tu...memula jenuh jugak la aku ngan encik Hasben memusing carik mendalah ni...yang aku survey yang jenama kacang kecik tu..tapi takde stok la pulak...masa nak balik tu, terpandangla Beruang Salji ni kat tepi pintu keluar..daripada harga RM99.90, jadik RM78.00 je...okla tu kan...bukan apa, senang kalau nak travel ke, atau nak kena outstation ke nanti..heheheh

nampaknya itulah sahaja update untuk Part. 2 ni...semuanya pasal barang-barang mummy je..barang-barang baby nanti la kita update ye...sebabnya gamba pun tak beramik lagi ha...huhuhuhu...

till then~

2 comments:

aqilah said...

salam. ade url tak utk beli plastic storage tu, yg kata online dr manjaku?

Mami Naufal said...

salam aqilah
boleh tengok kat http://www.babymanja.com

ataupun kat FB
boleh beli daripada eizmierah mumnbabyshop..murah jugak dia jual storage bags

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::