Mami+Walid=Naufal

Wednesday, April 13, 2011

:: waiting patiently ::

Hello hello~

Arini aku blog drp klinik lak..saje nak test..tapi pasni sure kena edit balik..hehehe...tinggal berdua je ngan si kecik ni..tadi da anta encik Hasben ke opis...japgi nk ke Penang da..huhu...sedihnye rasa di hati...

Kalau ikutkan penerangan nurse tadi tu..alamatnye sampai tengahari la aku kat sini...huhu...yela, pas amik darah yang first ni nak kena tunggu dua jam lak untuk repeat...lepas tu baru leh jumpa doktor..adoila..nak kluar p bank kang xde parking lak lau dtg balik..nampaknya kena memerap la aku kat sini arini...

Ni baru tak sampai setengah jam menunggu..aku da mula rasa bosan gile..lagi pulak kat klinik ni line macam hampeh sket..xdapat nak bermesej-mesej ngan encik Hasben...double the bored...huhuhu...

Till then~

::UPDATED::

pas amik darah yang 1st time tu, aku da mula rasa semacam je...macam nak pitam pun ada..almaklumla, last makan semalam pas maghrib...ni takde makan pe tetiba kena amik darah...huhuhu...pastu kena minum air gula yang MAHA manis lak tu...seumur idup aku, tak penah aku consume air or makan menda2 yang manis macam tu skali...sakit betul tekak aku pas minum air gula tu....then nak kena tunggu lagi 2 jam pulak nih...so, aku pun turun la pegi cari majalah ngan air mineral...lepak dalam keta around sejam camtu...pastu tak tahan la...yela, kat luar lagi sejuk dan berangin daripada dok dalam keta...hehehe....so, aku naik la balik ke klinik...tunggu je depan makmal tu sampai kul 10.30....

elok je 10.30, nama pun dipanggil...masuk untuk amik darah lagi...kali ni, aku doa jela banyak-banyak dalam ati...janganla sampai pitam pulak...buat malu je kang...huhuhu...dahla encik Hasben takde akt sini...pas je amik darah tu, nurse tu kata lehla pegi makan dulu...then baru scan kad untuk jumpa doktor...tapi tengok tak ramai pun orang menunggu, aku scan jela terus...baru je nak makan roti nombor da naik...terus je masuk wat regular check up...alhamdulillah, tak naik pulak berat aku kali ni...padahal makan sama je, takde control apa pun...just naik dalam 0.7 kg je..sepatutnya kena naik 1 kg...

pas check up tu barulah turun bawah, makan nasik...sedih je, kena makan sorang-sorang....huhuhuhu...nasib baik ada si kecik...kena tunggu lagi dalam sejam sebab nak tunggu result MGTT tadi...dah lebih kurang sejam tu aku naik la balik ke klinik...*sangat banyak exercise ini hari kan??*...pegi amik tetanus shot dulu then scan kad semula...tunggu lama jugak kali ni...sampai nak tertido aku kat situ...last-last nombor pun naik...doktor just bagitau -- result ok, normal...just kalau berat naik or turun mendadak kena repeat MGTT ye??? aku iyekan ajela...sebenarnya da tak larat sangat masa tu...dan doktor pun bagi MC..alhamdulillah, bolehla aku balik umah dan merilekkan diri lepas ni...

naik keta, baru pasan yang minyak nak abes..ish, takleh jadi ni...encik Hasben jauh..kang jadi apape, sape nak menolong pulak ye...so, terpaksala aku ke stesen minyak dulu...dalam pale macam-macam nak buat ni...nak pegi bank, nak pegi pejabat pos, nak pegi alamanda *eh, sempat lagi*, nak pegi beli barang...tapi akhirnya sume aku abaikan...aku terus je drive balik umah...sampai umah je, pasang charger, sms encik Hasben seketul dua, terus tido...sampaila ke petang...si kecik pun baik je hari ni...agaknya dia pun pening kena consume air gula yang manis gila tu...cian anak mummy~

tangan kiri da mula terasa sengal ni...kesan tetanus shot tu la kot...okla...mengantuk tahap apa da ni...encik Hasben pun tiod awal hari ni...takpela, sok nak kursus...then nak travel balik ke sini...cian my hubby~

till then~

1 comment:

Alham said...

p bfast dulu kat foodcourt!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::