Mami+Walid=Naufal

Saturday, March 19, 2011

:: MoThErHooD eXPo ::

hello hello~

*entry yang rupanya aku cuma save as draft sahaja sebelum ini...camne leh tak pasan, ntahla*

hari Sabtu yang aku tungu-tunggu akhirnya tiba jugak...sangat ditunggu-tunggu sebab hari Sabtu adalah officially cuti ye anda semua...dan ditunggu-tunggu jugak sebab encik Hasben sudah berjanji mau membawa saya berjalan-jalan mencuci mata dan poket di Mid Valley...hehehehe...maka, selepas breakfast kami pun bertiga-tiga menuju ke Mid Valley...jalan adalah sangat lengang ye tuan-puan sebab masih di awal pagi lagi...elok je pukul 10 pagi, kitorang da terpacak kat depan pintu masuk Motherhood Expo tu...tapi disebabkan expo hanya akan bermula pada jam 10.30 pagi, makanya kitorang pun pegi melepakkan diri di MPH...

inilah dia..Motherhood Expo yang aku dan encik Hasben nanti-nantikan...

elok je pukul 10.30 pagi kitorang pun naikla ke tingkat 3...rupanya ramai da orang yang berkunjung...kat other side MVEC ada pameran hartanah, jadinya bertambah ramai la orang...masuk-masuk je ada kaunter yang suh daftar untuk pre-natal, ante-natal & baby massage...tapi disebabkan kitorang mempunyai tujuan lain maka kitorang cuma amik flyers sahaja..hehehe...

ruangnya agak sempit...sebab banyak jugak booth yang dibuka, dan ofcos la ramai orang kan...tapi mungkin sebab masih awal pagi..maka kitorang masih boleh berjalan dengan selesa...takdela bersesak-sesak sangat....kitorang pun mulala menjelajah dari 1 booth ke 1 booth yang lain...tujuan utama datang ke sini adalah untuk mencari BreastPump untuk mummy...heheheh...kebanyakan booth menawarkan produk baby and kids...macam learning products, toys, feeding, travel system dan banyak lagi...avent ada jugak bukak booth kat sini..tapi sebab aku takde review apa-apa pasal avent maka aku abaikan saja...

akhirnya sampaila kitorang jumpa pulak booth Moms Little Ones kat sini...ada diskaun *macam yang pekedai MLO bagitau dulu* tapi takde jugak jual Medela Swing Packages...instead of that, dorang offer aku untuk beli Medela Freestyle...owh~ memang sangat menarik fungsi-fungsi Fresstyle ni tapi harganya adalah dua kali ganda lebih mahal daripada Swing Package...harga asalnya dalam RM2299 tapi dorang offer dalam RM1950...bukan nak berkira sangat tapi aku pikir, kalau ada bajet lebih bolehla amik...tapi buat masa sekarang ni aku kena fokus pada bajet sedia ada dulu...encik Hasben sudah memberi isyarat supaya stay focus..huhuhuhu~

pakej freestyle yang sangat menarik..tunggu ada bajet lebih sikit memang aku beli..hehehehe

dan kitorang pun bergerak la ke booth lain...dan ternampakla satu booth ni memang jual produk medela sahaja...laju je kitorang pegi ke situ..sampai-sampai terus tanya Swing Package ada tak..dia pun bagitau ada..hehehe...tersenyum lebar la kami hasben-wifey...then gatal mulut nak tanya pasal Freestyle tu..rupanya dorang ni offer jauh lagi murah daripada MLO..hehehe...daripada harga RM2299 tu dorang jual RM1799 je..full package lak tu...dan stok pun da habes, kena order dulu kalau nak...tapi, aku saje-saje je tanya..aku still jugak nak amik Swing Package tu..ok la jugak...daripada harga asal RM1127 tapi mostly promo harga RM888...booth ni bagi aku harga RM850..okla kan..walaupun tak kurang banyak tapi adalah jugak kurang...lebih tu aku wat beli BumbleBee storage bottles...

so, inila pakej yang aku beli tu..1 Medela Swing BreasPump + 1 citystyle bag + 2 Medela storage bottles + 2 BumbleBee storage bottles...harga RM 850...dan tambahan 8 + 3 BumbleBee storage bottles dengan harga RM38.90...

tak sabarnya rasa tunggu si kecik ni keluar..lagi tak sabar rasa nak breastfeed dia..hehehe...mesti ada orang terpikir --- nape la aku ni eksaited sangat...beli breastpump mahal-mahal segala...ntah ada susu ntah tak...--- betul tak..??tapi aku tak kisah apa oranglain fikir...insya Allah, keluar je si kecik tu aku MESTI boleh breastfeed dia..dan aku harap sangat, aku mampu breastfeed dia sampai umur dia 2 tahun...aku yakin dengan matlamat aku tu...dan alhamdulillah, encik Hasben juga adalah sangat menyokong...*thanks cayang~*

itula dia rupa Swing bila dikeluarkan dari kotak..siyes aku tak reti camne nak pasang, apa lagi nak guna..takpe, nanti aku join preparation class for breastfeeding ye...

dan berakhirlah sudah penjelajahan kami pada hari ini...sangat ekspress sebenarnya...sebab kitorang datang dengan tujuan yang jelas, maka tercapai sahaja tujuan tu terus kitorang balik ke umah...takdela kata nak window shopping kat MV yang besar gedabak tu segala..hehehe...untuk yang tak berkesempatan pegi Motherhood Expo ni janganla risau...sebab lepas ni dorang akan adakan Parenthood Expo pulak...hehehe...insya Allah masa tu kitorang pun dah jadi parent..so kalau berkelapangan mungkin kitorang akan menjelajah juga...
nampaknya akan diadakan hampir-hampir masa nak posa..baby dalam gamba itu adalah sangat comey~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::