Mami+Walid=Naufal

Monday, March 7, 2011

:: My 26th WeEks~ ::

hello hello~

alhamdulillah...hari ini sudah masuk minggu yang ke 26 uols...hehehehe....sangat seronok + eksaited + berdebar-debar + macam-macam lagi la....tapi baby jugak sudah semakin aktif menendang...agaknya kaki dia da makin panjang, ataupun ruang da semakin sempit kot...ada lagi 3 bulan ni baby...jangan membesar cepat-cepat sangat...*orang lain punyela nak baby dia membesar kan...???*...bukan jangan membesar, cuma jangan pantas sangat...nanti gemuk di dalam perut tau...heheheh...kalau da selamat keluar, pastu kamu nak membesar macam mana pun takpe..^_^

dan begitulah gambar baby setakat ni..sehingga di'scan' sabtu lepas, memang kepala dia ada kat bawah...jadinya tangan ngan kaki tu memang terlalu aktif bergerak walaupun matanya terpejam rapat...

permulaan minggu ke 26 ni agak memenatkan untuk aku...entah kenapa, aku rasa badan aku da mula rasa sakit-sakit...pinggang ofcoz la, memang selalu rasa ngilu...kaki pulak, hampir setiap malam cramp...*sesape yang ada petua macam mana nak mengatasi masalah cramp kaki di waktu malam, tolongla kongsi-kongsi dengan aku ye*...dan kepala dah mula rasa berat selalu...tapi demi si kecik ni, aku tahan je semua tu...mungkin aku perlu tambahkan pengambilan kalsium dalam diet seharian aku kan..???

cadangan ektibiti untuk minggu ini...

nampaknya aku kena mencari therapist untuk melegakan sakit-sakit badan ni...hahahahaha....yela tu...dan aku kena mula men'survey' antenatal class la nampaknya ni...aku memang berminat nak join antenatal class ni..cumanya masa yang agak menrisaukan aku...sebab kalau boleh aku nak encik Hasben sama-sama meng'join'kan diri...yela, kami kan first time parents...adik-badik memangla ramai...tapi pengalaman tu adalah sesuatu yang paling berharga kan...???oh ye, kalau korang ada tau mana-mana klinik or hospital or mana-mana la yang menawarkan pakej antenatal class yang bagus, sila lah rekemen kat aku ok~

adik-adik aku pun nampaknya dah tak sabar-sabar nak menunggu si kecik ni keluar...masing-masing dah ada plan sendiri, dan nama panggilan sendiri untuk si kecik...ikut korangla ye...asalkan korang bahagia...hehehe...siap ada yang da plan nak buli si kecik ni...aku takut dorang yang kena buli nanti...yela, bila masing-masing takleh tido malam sebab kena kacau ngan si kecik barulah korang tau kan...hehehe...almaklumla si kecik ni bila jam da masuk ke 12 tengah malam pun dia dok layan lagi main "berguling-guling macam tenggiling" tu...heheheh

MooD :: bercampur-campur...seronok tapi banyak sangat keja...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::