Mami+Walid=Naufal

Mami + Walid

Daisypath Anniversary tickers

Lovely Naufal

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Nak Berjimat Macam Mami...???

Thursday, March 17, 2011

:: 5th cHeCk uP & 27th wEeKs~ ::

hello hello~

semalam adalah check up kali ke5 untuk aku dan si kecik...yang mana sekarang dia sudah pun dalam minggu yang ke 27..huhuhu...cepat sungguh waktu berlalu kan...rasa2nya macam baru lagi dok tanya2 orang macam mana nak bukak buku...macam mana nak overcome lau ada sickness...tapi dalam diam tak diam, dah nak masuk ke trimester tiga rupanya....alhamdulillah, setakat ni kesihatan aku dan si kecik masih di tahap yang baik...

jadinya...semalam kami berdua sahaja *walid tak dapat ikut sebab dia ada audit* ke KK untuk check up...dalam hati berdebar-debar...yela, check sebelum ni berat badan naik mendadak...dikhuatiri kalau kali ni pun naik terlampau maka aku akan dipaksa untuk menelan air gula...*yang rata-rata kengkawan aku tak dapat membayangkan macamana rasanya*...huhuhu...jadi, setelah sekian lama menunggu, sampailah masa berjumpa dengan nurse...nasib bek la nurse ni adalah sangat baik ati...heheheh

berat naik lagi..kali ni naik 1.7kg..huh...dalam masa sebulan tu..kalau la dulu *dalam 5, 6 tahun yang lepas...aku punyala makan beriya-iya semata-mata nak menambah berat badan...tapi hasilnya adalah amat menyedihkan*...aku da cuak da tengok berat naik kali ni...tapi nurse tu bagitau, lepas kandungan 5 bulan sepatutnya setiap bulan berat aku perlu naik 2 kg..fuh~ lega rasanya...kalau ikutkan, aku tak nakla naik berat banyak sangat...bukannya apa, takut nanti seksa nak menurunkannya...huhuhu...sebenarnya kalau tengok pada badan takdela nampak sangat naiknya, tapi pada kg memang da agak berat da aku ni...

so, aku pun berasa seronokla sebab tak payah minum air gula..hehehe...dan lagi, Hb aku jugak naik lagi kali ni...alhamdulillah...walaupun mummy kamu terlalu malas sekali makan ubat tapi masih mampu membekalkan zat yang cukup untuk kamu, baby...dan yang lain-lain juga normal...dan perkara yang tidak normal yang berlaku semalam adalah aku kena dapatkan suntikan tetanus...huhuhu...smalam tak terasa sangat kesannya...tapi hari ni, tangan sebelah adalah sangat sakit dan sengal-sengal...tidak boleh disentuh ataupun dipaksa melakukan kerja angkat-mengangkat...encik Hasben pulak semalam terlepas pukul *walaupun ala-ala manja...tapi sangat sakit hokey~*...

si kecik sekarang sudah 27 weeks..mungkin macam ni la kedudukan dia sekarang..sebab aku selalu rasa sakit + ngilu kat ulu hati aku tu...agaknya kaki dia bergerak-gerak kat situ kot...

kalau ikutkan hati aku, tetiap minggu aku nak pegi buat scan...bukan apa..aku nak tengok apa yang si kecik tu tengah buat...sihatke, selamat ke dia kat dalam perut aku ni...tapi apakan daya...mak aku awal-awal lagi da pesan jangan scan banyak kali sangat...nampaknya kena tunggu scheduled scan daripada klinik la kot..huhuhuh....

owh~ si kecik sudah boleh membuka mata ye..buka kadang-kadang saja ok..nanti bile da kluar baru boleh buka mata selalu..hehehe...

cramp di bahagian kaki adalah kerap kebelakangan ini...tapi setakat ni masih boleh bertahan lagi...encik Hasben juga semakin rajin tolong mengurut kaki kalau-kalau aku mengadu yang kaki aku kebas or sakit-sakit...*tq my cayang~*...cuma satu menda yang aku masih belum buat --- mencari pengasuh atau taska ---...ntahla..ada jugak tanya2 orang kat sini tapi masih belum nampak keputusannya...kalau bole aku tak nak la hantar si kecik ni duduk kat kampung...sebab nya banyak...aku tak nak jauh ngan dia...aku tak nak dia manja sangat *tau-tau jela kalau atuk nenek yang bela*...aku tak nak susahkan mak ayah aku...aku nak rasa sendiri macam mana susahnya menjaga dan menanggung si kecik ni...

cadangan nama untuk si kecik pun sudah ada..hasil daripada encik Hasben menggodek laman-laman web yang ada di internet selama berjam-jam...dan aku, redha sahaja la...sebab pada aku, apa jugak namanya si kecik ni tetap anak kami...asalkan walidnya puas hati, tentulah aku jugak berpuas hati kan...heheheh...tapi nama tu kena tunggu si kecik keluar melihat dunia dan berusia 3 atau 7 hari barulah akan diletakkan atas dia secara rasminya...hehehe...

MooD :: menahan tangan yang sakit... T_T

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::