Mami+Walid=Naufal

Monday, May 9, 2011

HoBBy ---> BuSiNeSs...???

hello hello...

lamanya tak menulis kan...bizi sket ah lately...*hari-hari pun bizi je sebenarnya..huhuhuh....* hari ni pun bizi jugak sebenarnya tapi saje melayan pale yang dah senget nih...korang pun layan kan je la ye...

sebenarnya tadi aku dok meng'usha' baju-baju si kecik yang da sure-sure la comey-comey belaka...hehehe...aku minat sangat ngan baju or barang-barang bebudak kecik ni...especially toddler la...sebab aku rasa macam maha comey tau barang-barang dorang tu...then, aku terpikir...agaknya kalau aku buat kedai jual bebarang si kecik ni ok ke tak ye...??tapi of cos la nak kena survey betul-betul nak dapatkan stok dari mana...sebab kalau boleh aku nak jual lebih murah daripada penjual-penjual barang si kecik yang aku jumpa setakat ni...sebab slalunya aku berpikir 2,3 kali nak beli sesuatu barang tu...especially kalau harga agak mahal...manala tau kot aku leh jumpa supplier yang leh jual murah kat aku, leh la aku jual murah kat orang...hehehehe....*angan-angan dulu ni...insya Allah jadik kenyataan...*

disebabkan salah satu impian aku jugak adalah membuka kedai online jual barang-barang si kecik ni, tu yang buat aku jadik lebey eksaited...hehehe...untung tu, of cos la...ada ke orang meniaga takmo untung kan...tapi matlamat yang lebih utama untuk aku ialah --> berkongsi...sebab tu aku nak cari dulu betul-betul supplier yang bole bagi harga murah...sebab lebih mudah untuk aku berkongsi dengan orang lain *yang nak la* dengan menjual pada harga yang relatifnya lebih murah....hehehe....

aku pernah bagitau encik Hasben pasal ni, dan alhamdulillah...dia memang menyokong aku...betul-betul berterima kasih pada dia...

tapi tu la...korang ada pandangan...???

2 comments:

e y r a . t a j u d d i n said...

hola! bermotivasikah anda hari ini? semoga semuanya ceriia2 selalu!
best prayers in every single thing u've been doing dear.

n happy to keep reading on ur updated baby wish list.

dyah07 said...

sgt best idea tuh!kita sokong 500%...the more u give the more u get..ko sgt bermotivasi tinggi, kita yg tgh x tentu arah nih jd semangat balik..thanks!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::