Mami+Walid=Naufal

Tuesday, May 17, 2011

26 DaYs To Go~

hello hello~

selamat melepakkan diri di hari cuti umum begini ye...aku ngan encik Hasben pun sama-sama melepakkan diri jugak ni...walaupun bangun tido awal hari ni *kul 7.30 da tercongok kat ruang tamu bawah* tapi masih selesa melepak tanpa berbuat apa-apa....hehehe...sampaikan dekat kul 10 barulah aku ajak encik Hasben keluar untuk bersarapan...dan seterusnya ke Alamanda, membeli barang-barang untuk dimasak tengahari nanti...hehehehe....

dan bergandingan la kami ke Alamanda *mana de tempat lain nak pegi pun kat Putrajaya ni kan*...sampai-sampai je terus bekpes kat food court tu...pastu encik Hasben pun merungut...lama da tak pegi karaoke katanya...aku dengan ajak-ajak penyu cakap la kat dia --- pas bekpes kang kita p karaoke ek??? dia sket punye hepi..abes je makan terus tarik tangan aku pegi ke tempat karaoke tu...malang sekali, kedai tu tak bukak pun lagi...hahahahaha...maybe next time ye, cayang~

balik umah tu sambung melepak balik....hehehe...pas zuhur baru masak untuk makan tengahari...masak yang simple-simple jela memandangkan aku bukannya larat nak berdiri lelama kat dapur tu kan...hehehe...so, menu hari ni cuma kari daging kamben dan sayur bayam sahaja...hehehe...dan encik Hasben makan dengan penuh bersemangat *walaupun semalam dia komplen kat aku kata berat dia da naik...hehehehe* sonok tengok dia makan macam sedap tebabo aku masak...hehehehe...

dan disebabkan keboringan petang tu aku buat popia...isinya...??kentang la...macam inti karipap tu...tapi disebabkan aku malas nak menguli doh karipap, aku balut ngan kulit popia je...adik-adik dan sedara-mara aku taula macamana rupa dan rasanya popia dengan inti karipap ni...hehehe...sedap weh~ boleh cuba la lepas ni ye...hehehehe

gunakan kulit popia saiz kecil sahaja...dapatla dalam 50 biji...

so, adala lagi popia tu aku letak dalam peti ais...kot tetiba rasa nak makan kang, panaskan kuali campak je dalam tu...dan sedia untuk dihidang...hehehehe...encik Hasben pun suka benor nampaknya...yela, takyahla dia  merungut nak makan apa lagi tengah-tengah malam time lapo kan...hehehehe....

dan semalam adala ternampak Majalah Pa&Ma baru kat Alamanda tapi tak beli..kununnya nak beli kat MPH tapi hampeh...takde pulak dia kat situ..pusing punya pusing, rupanya Ramlee Awang Murshid da keluarkan novel baru diala...aku pun terus je amik dan pegi bayar...hahaha...begitu sekali kemaruk ngan novel dia kan...

novel terbaru Ramlee Awang Murshid - Sutera Bidadari

dan berakhirlah hari cuti umum kami...hehehe....si kecik ni asek memusing je rasanya..kadang-kadang sampai satu tahap aku rasa tak selesa sangat...tapi tak tau nak buat macamane...huhuhu...bagitau kat encik Hasben, dia pun jadi buntu...maklumla, rasa pun tidak kan...boleh tengok dan dengar je...sampaikan satu masa dia cakap kat si kecik --- baby dah tak nak dok kat dalam tu ke? kalau nak keluar sangat, keluar la...cian kat mummy tu....hehehe....ape la encik Hasben ni, boleh pulak dia pesan cenggitu....aku belum prepare abes lagi ni...tunggu jap lagi ye...^_^

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::