Mami+Walid=Naufal

Wednesday, March 30, 2011

:: mY 6Th cHeCk uP ::

hello hello~

mood yang agak kurang baik di pagi hari..semuanya sebab check up tadi...huhuhuh....berat naik melebihi yang ditetapkan dan aku telah diarahkan untuk membuat MGTT test...untuk yang tak tau..MGTT test ni adalah di mana aku perlu minum air gula..dikhuatiri ada diabetes semasa kehamilan atau tidak...huhuhu...naik sikit je pun, tapi dah kena jugak buat MGTT...lagi pulak dorang takut kalau-kalau baby besar sangat dalam kandungan...ah~ tak kira....aku tak nak sebenarnya wat MGTT tu...dahla kalau ikut schedule next check up jugak nak kena amik tetanus shot...erm..boleh tak lau aku minta MC je hari tu nanti..lagi 2 minggu...huhuhuhu

dan perkembangan kesihatan aku adalah amat tidak memberangsangkan kali ini...udahla berat terlebih, HB pulak jatuh terlampau...dulu da naik sampai 111..tapi kali turun pulak sampai 104...catatan HB terendah yang pernah aku dapat sepanjang 7 bulan lebih ni...nurse kata ada banyak sebab HB turun...satu -- sebab tak makan ubat dengan betul....dua -- sebab skip makan atau makan tak ikut masa...tiga -- sebab kurang rehat dan kurang tido...pada aku, ketiga-tiga faktor tu memang berlaku pada aku...aku kadang-kadang memang tak makan pun ubat yang klinik bagi....waktu makan juga adalah tidak fix dan selalunya bila terskip makan, aku akan makan apa saja yang ada di sekeliling aku...dan memang, aku memang tak cukup rehat + tak cukup tido lately...maybe lepas minggu kedua April, barula aku akan boleh merehatkan diri dengan cukup..insya Allah~
saje letak gamba si MimiLolo ni..pasni sebulan skali jela boleh layan...huhuhuhuh

dan sekarang ni...aku rasa penat sangat...rasa tak bermaya, dan kurang bertenaga...entahla kenapa...

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::