Mami+Walid=Naufal

Saturday, March 5, 2011

:: aPPoiNTmeNT foR 3D/4D sCaN ::

hari yang ditunggu-tunggu telah tiba...hehehe...ini semuanya gara-gara masa 1st scan hari tu, baby takmo tunjuk muka...apatah lagi nak bagitau dia tu boboy or gegirl...*ceh..alasan je mummy kamu ni kan??*jadi, aku dan encik Hasben sepakat untuk tempah appointment 3D/4D ni...disebabkan tak berapa berpengetahuan dalam bidang O&G, kami telah mendapatkan perkhidmatan daripada KasihKu SayangKu...sebenarnya terjumpa online shop ni masa blogwalking survey barang-barang si kecik..belek punye belek, rupanya dia ada sediakan perkhidmatan scan 3D/4D...harga yang pakej yang ditawarkan pun amatlah berbaloi-baloi...*bukan iklan celcom lagi yek*...jadi kami pun mula ber'sms' dengan mereka...

dan tepat jam 9.00 pagi, 5 Mac 2011...kami pun bertolakla ke Poliklinik MediNur di Puchong Utama...mungkin KasihKu SayangKu ni ber'colaborate' dengan poliklinik ni untuk menjalankan perkhidmatan scan ni...masa sampai tu, adalah 2,3 orang yang menunggu...selesai mendaftar, kitorang pun menunggu la sama..tak lama pun, dalam 10 minit macam tu nama aku pun dipanggil...berdebar-debar pun ada..tapi malam tadi da pesan kat baby..kena posing comey-comey sebab nak amik gamba hari ni...hehehehe...

sonographer kitorang ni sorang Chinese lady yangteramatlah peramahnya...and kitorang rasa sangat dialu-alukan di situ...masa 1st scan dulu, baby punyala memalu..usahkan nk tunjuk jantina, muka pun tak nak tunjuk kan..??tapi pagi tadi, dia terus je exposed...sonographer tu baru je start scan, dia terus tunjuk kat kitorang...

Miss S (sonographer): wa...you tengok tu..belum apa-apa dia sudah tunjuk la..

Aku & encik Hasben: tunjuk apa?? *blur..takde pengalaman la kata kan*

Miss S pun tunjuklah kat satu area..dia tunjukkan paha, kaki and -tutttt- baby...tapi aku ngan encik Hasben masih lagi terpinga-pinga...hahahahaha

Miss S: ini la dia punya -tutttt-...sudah confirm ha...

aku pandang encik Hasben...encik Hasben pandang aku --- senyum diam ---....hehehehe...saje aku tak nak bagitau lagi kat sini...kena tunggu after 30 weeks baru boleh announce secara rasmi...*saje alasan nak bagi korang tunggu entry akan datang*

makanya...tepat sudah instinct aku sebelum ni...kan aku penah cakap, aku ada instinct tentang jantina baby ni tapi tak nak bagitau sesape lagi...dan alhamdulillah, betulla tu...agaknya itulah yang dinamakan gerak hati seorang ibu kan...??hehehehe....jadinye, selama setengah jam itu puaslah kami menengok telatah si kecik tu dalam perut..tapi si kecik tu masam biasalah...tido saje...cuma tangan je yang bergerak-gerak...*agaknya nanti sure susah nak dibedung budak ni*...hehehehe

dalam banyak-banyak gambar...gambar ni la yang paling mummy suka...mummy rasa kamu sangat comey dalam gambar ni, baby...heheheh

selepas itu kami pun bergerak pulang..oh, tidak terus pulang sebenarnya ye...sebab encik Hasben bagitau yang My Dear ada buat warehouse sale hari ni...next entry aku update pasal sale tu ye...kesimpulannya aku dan encik Hasben memang sangat berpuashati dengan perkhidmatan yang diberi oleh KasihKu SayangKu dan Poliklinik Medi Nur itu...bayar murah, dapat gambar 3D berkeping-keping pulak..dapat lagi video 4D masa scanning tu *untuk aku, aku dapat dalam 10 video clip*...dan semua tu di 'burn'kan dalam CD untuk disimpan buat kenangan...dorang jugak ada printkan sekeping gamba berkaler dan 4 keping gambar itam-putih...memang sangat berbaloi ye...

so..untuk sesapa yang nak cuba try test tu lehla visit website diorang...lagipun kalau memang dalam setengah jam scanning tu baby takmo tunjuk muka jugak, ada money back guarantee...hehehehe...aku dan encik Hasben sangat seronok hari ni...baby, we LOVE you~!!!!!!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::