Mami+Walid=Naufal

Monday, May 16, 2011

aLReaDy 36 wEeKs

hello hello~

wah...cepatnya masa berlalu kan...da masuk minggu ke 36 si kecik ni...dan semakin berdebar-debar jugak la rasa di hati ni...hehehehe...tapi, insya Allah semuanya akan selamat...cuma tapak kaki je yang rasa sangat tak selesa sekarang ni...agaknya da terlebih berat kot...sakit sangat tapak kaki bila pijak kat lantai...da cuba letak minyak, urut sikit-sikit tapi nampaknya tak berkurang pulak sakit tu...takpela, mungkin sikit masa lagi ilangla sakit ni...

si kecik suda sebesar tembikai...tembikai spesis apa ni, aku pun tak tau...huhuhuh

kalau ikut gambar tu, skang si kecik da mencecah 47cm dengan 2.6 kg berat...huhuhuh...beratnya dia ni...patutla mengah semacam je bila buat kerja umah tu...patutla jugak kaki ni da bertambah sakit skang...takpela, asalkan dia sihat sudahla kan...hehehehe....

kedudukan si kecik pada umo 36 minggu

sepatutnya si kecik ni da duduk dalam posisi macam tu la...breech position...aku tak pastila pulak betul ke tak si kecik ni da duduk cenggitu sebab aku takde teropong nak menengoknye...hehehe...tapi agaknya betulla kot..sebab da kurang rasa senak kat ulu hati ni...rasa berat je bawah skang...sampai ngilu la jugak tapi setakat ni takdela rasa sakit ke apa...cuma nak bangun dari duduk or baring tu, agak bercinta la sket ye...hehehe...dan kalau nak beralih posisi masa baring tu pun satu hal jugak...berat je kat perut ni...

dan ektibiti untuk minggu ini...

si kecik da mula untuk turun...tapi aku sendiri tak pasti macam mana nak check samada dia da turun ke belum...hehehe...masa pegi check up tu nurse takde cakap pe lak...infant car seat tu adalah satu-satunya menda yang aku takde beli...huhuhu...bukannya apa, sebab aku rasa kurang keperluannya buat masa ni...rasanya masih larat kot untuk aku pangku je dia...tapi kalau nak masuk keja balik *itupun kalau aku nak keja lagi la..kuang kuang kuang* mungkin aku kena beli jugak kot...nak anto ke nursery nanti kenala dia dok dalam car seat ye tak...unless la encik Hasben nak anta jemput kami hari-hari...hehehehe

dan misi minggu ini adalah --> mengemas se'complete' mungkin beg yang nak kena bawak pegi hospital tu...sebenarnya memang la da prepare tapi ada lagi yang kurang...so, kena make sure semuanya da cukup la..then boleh letak siap-siap kat tepi pintu tu...and kena kemas betul-betul barang yang nak bawak balik kampung nanti..nak kena buat perjanjian jugak ngan encik Hasben ni...2tahun lebih dok berdua ngan dia, kang tetiba kena tinggal sensorang kat kampung kang ada jugak yang makan ati berulam jantung...huhuhuhuh....

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::