Mami+Walid=Naufal

Thursday, May 19, 2011

24 DaYs To Go~

hello hello~

jam sudah masuk ke pukul 5 petang...maka mood malas sudah datang menyerang...wachaaaa~!!!! hahahaha...sebenarnya aku tengah tensen ni...arini si kecik takdela bergusti sangat macam semalam, cuma dia kerap mengeras je la macam biasa..pinggang jugak sudah semakin melarat sakitnya...cuma takde la lagi sampai ke tahap contraction kot...huhuhuhu...maybe sebab aku banyak duduk dan kurang berjalan...almaklumlah, aku cuma rajin berjalan kalau di shopping-shopping complex sahaja...*ayat nak suh encik Hasben bawak ke shopping complex slalu* tapi takde la jugak...sebab sekarang ni kelajuan berjalan adalah amat perlahan, dan cepat je rasa lenguh kat kaki...huhuhuh...

petang yang agak membuatkan aku tensen...sebab boss aku bagi keja baru...susah jugak ada ramai boss ni kan...masing-masing nak tunjuk dorang boss agaknya...bile di kenang-kenang balik *ceh...macam pe je...* banyak jugak keja aku kena siapkan before dapat bercuti dengan aman -- insya Allah --- boss besar smalam awal-awal da pesan nak mintak aku semakkan penerbitan Banci dia...ni boss kecik lak suh aku watkan jurnal daripada kertas pembentangan masa Conference kat India aritu...aku pulak ye-ye je cadang nak cuti awal seminggu...herm~ aku apply je la kan cuti tu...kalau lulus, alhamdulillah...kalau tak lulus, kenala pujuk si kecik ni kluar awal sket...sebab aku memang dah tak bermotivasi langsung untuk bekerja ni...huhuhuhu....

email arahan untuk pegawai coolie macam aku...

tadi tetiba ada email masuk minta aku sediakan frame untuk jurnal...sumpah aku tak reti...tapi yang buat aku nak gelak + nak marah tu ialah tarikh penghantaran frame jurnal tu --- 15 Jun 2011 --- adoyai...boss aku ni...kan ke awal-awal lagi aku da bagitau yang aku punya EDD adalah pada 12 Jun 2011...???aku harap sangat yang aku tak ter over-due...malah aku doa sangat supaya si kecik ni keluar awal sket dari tarikh tu...so aku just inform balik kat dia, skali bagitau yang aku cadang nak amik cuti awal seminggu lagi...tapi setakat ni dia takde cakap apa lagi...mungkin esok petangla, masa meeting seksyen...bersedialah anda...huhuhuhu....

guidelines penulisan jurnal dan paper yang perlu aku convertkan...

sebenarnya paper tu memang la ada nama aku as an author...tapi ada lagi 3 orang pegawai yang lebih senior daripada aku -- tak termasuk boos kecik ku itu -- sebab tu macam blur-blur je, kenapa aku jugak yang perlu menjadi penulis jurnal ni...memang la material nya dah ada...tapi guidelines tu ada 4 m/s korang tau tak...maksudnya memang banyak menda nak kena convert untuk bentukkan satu frame jurnal...ntahla, aku rasa maungkin aku boleh buat...cuma dalam mood yang memang bertabur sekarang ni aku tak tau bape banyak masa akan aku amik....

haih~ ada lagi 24 hari je lagi ni...tapi makin banyak pulak keja...harapan aku, makin dekat nak cuti bersama si kecik ni, makin kurangla kerja aku...herm~ harap ada hikmah yang terpaling indah di sebalik semua ni...manala tau kan...sebelum cuti, aku kena keja banyak gila..tapi lepas cuti nanti kot-kot la termurah rezeki...boleh berenti keja terus...hahahahahah~ insya Allah, sape tau kan...

umak mak ayah aku kat kampung kena banjir kilat aritu...

kenapa ntah gambar ni terpilih untuk mengakhiri entry kali ni..mungkin sebab aku windu nak balik kampung...??? *padahal baru minggu lepas balik melantak cupcakes ngan soto* ataupun mungkin aku tak sabar nak balik cuti lelama ngan si kecik dan encik Hasben...hehehehe...tapi ini kali kedua umah kitorang banjir...before ni penah jugak tapi takde la tinggi camni...nasib bek ayah aku wat umah tinggi sket walaupun setingkat...cuma dapur saja yang tenggelam sebab betul-betul atas tanah...umah depan ni adalah kena naik 3 anak tangga jugak tingginya...

till then~

2 comments:

ayu said...

la net, awatnya banjir.. ala cinnya..

Mami Naufal said...

huhuhuh...tula pasal ayu...tau2 pagi tu dok dapat tagging gamba kat FB tapi sebab xleh nk bukak kt opis kenala tunggu smp lunch hour..upenye banjir..hehehe...

tapi jap je..petang tu da surut tapi jenuhla jugak sebab umah bawah tenggelam abes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::