Mami+Walid=Naufal

Monday, May 23, 2011

20 DaYs To Go~

hello hello~

disebabkan sabtu n ahad aritu tak sempat nak menaip entry *walaupun almost of the time dok depan pc* maka nya aku kena la wat entry marathon ari ni...huhuhuh....selalunya macam tu la...ada menda nak tulis, internet pun tak jadik masalah skang..tapi takde ketekadan untuk menulis....*ceh~ ada ke perkataan ketekadan...???*

SaBTu (22 DaYs To Go~)

ari sabtu yang seperti biasa sahaja...encik Hasben ada kelas B.Inggeris pagi tu...makanya aku cuma melepakkan diri di rumah bersama si kecik...hehehe...*padahal si kecik cuma tido je kat dalam ni* lepak-lepak, malas-malas, sedar-sedar da kul 12.30 tengahari....menggelabah jap sebab takde wat keja umah apa pun lagi...hehehehe...terus bangun dan memasak...encik Hasben ada beli ikan mayong smalam...lau da ikan mayong tu sure la nak masak kari kan...hehehe...sempat lagi sms dia minta belikan mineral water ngan air laici....tunggu dia balik, dan memenuhkan perut yang lapa...

petang tu rasa macam tak sedap ati je...sebab si kecik ni diam je tak bergerak-gerak...selalunya dia lah juara...tapi masa tu sedapkan ati jela..agaknya dia tido kot, sebab tu la dia dok diam je...sampai ke maghrib tu dah bertambah-tambah tak sedap ati...sebab aku lupa pulak nak tanda carta pergerakan dia tu...tapi memang dia diam je...bila aku panggil-panggil dia, sket je respon nya..kadang tu takde respon langsung...selalunya pantang diusik mula la nak memusing sana sini...bagitau encik Hasben, dia pun try jugak panggil2 si kecik ni...tapi dia diam je...

pas semayang isyak tu, encik Hasben ajak p klinik...agaknya risau jugak kot, lagi-lagi tengok aku yang da macam serba tak kena...maunye tak, risau tau...huhuhu....dalam keta sepanjang jalan tu pun si kecik ni diam je..lagi la aku risau...slalunya naik keta je, pasang cd, mulala dia berpusing-pusing...sampaila kat Bangi, encik Hasben berenti jap kat Shell isi minyak...aku pun pelan-pelan cakap kat si kecik ni --- nape mummy ngan walid panggil baby tak menyahut ni..?? tak baik tau buat mummy ngan walid macam ni --- masa tu baru rasa dia bergerak sket...pastu encik Hasben masuk keta, aku pun bagitau dia baby da gerak sket...dia pun try jugak panggil lagi...lepas tu barula terasa dia memusing-musing...baru la rasa aktif semacam da baby ni...

fuh~ lega jangan cakapla...sket punya risau aku mula-mula tau...so, kitorang tunggu kat Shell tu dalam 10 minit camtu...bila dalam 10 minit tu memang baby gerak macam biasa, memang betul-betul lega aku rasa...hehehe...so, cakap ngan encik Hasben takyahla pegi klinik...insya Allah baby okey ni...terus la kitorang patah balik ke Putrajaya dengan hati yang riang gembira...si kecik pun tumpang gembira jugak kot, sebab sampai senak-senak perut aku dibuatnya pastu...tak kisahla baby...senak pun senak la, asalkan kamu bergerak aktif...hehehehe...sempat lagi pusing Carrefour Alamanda cari susu...

agak lama jugak aku dah tak consume Anmum ni..sejak aku minum and mula rasa macam nak muntah lately...huhuhu

sekarang aku just consume susu kotak je..pagi petang malam minum...kadang-kadang full cream, kadang-kadang chocolate, kadang-kadang low fat...

AHaD (21 DaYs To Go~)

hari Ahad yang juga seperti biasa...disebabkan tido lambat malam tadi *sebab sibuk nak layan Astro kan* kami bermalas-malasan di atas katil sehingga matahari naik atas kepala...hehehehe....tak pasan la atas kepala ke tidak, sebab kitorang kan tido dalam umah...kot kat luar umah tu pasan la kot...hehehehe....tapi dalam kul 10 camtu aku da bangun da..sebab pinggang rasa sakit yang terlampau-lampau...huhuhu...macam senggugut la kot..sampai aku rasa macam nak mengerekot tu, tapi tak bolehla sebab saiz perut langsung tidak membantu...huhuhu...kejap pusing kiri, kejap pusing kanan...nak bernafas pun rasa tersekat-sekat sebab terlalu sakit...risau jugak kalau apape effect kat si kecik, tapi harapnya tidak le...lama jugak la macam tu...dekat sejam jugak la aku menahan sakit tu...encik Hasben nampaknya lena sangat, malas nak kejutkan dia...bile dah reda tu, cepat-cepat aku bangun dan mandi....

pastu terus turun bawah dan mula mengemas...sebab nya semalam langsung tak mengemas, malas...hahahaha...ni terus bangun basuh baju, masak bekpes, kemas umah....waaa~ kagum kan....terlebih rajin sudah ni...hehehe....pastu melepak depan tivi, melayan citer feveret aku la --> criminal minds...hehehe...tunggu punya tunggu, sampai masuk ke pukul 1...aih~ encik Hasben ni takmo bangun ke...aku pun da lapa ni...huhuhu....dah tak larat menunggu, aku pegila kejutkan dia...sian jugak kat dia *sebab rasanya malam tadi dia tido kul 4lebih kot menyiapkan website dia tu* tapi, takleh jugak nak biar dia tido sampai ke petang..mudarat tu...huhuhuh...yang takleh blah tu, bangun-bangun je dia kata --- erm, sedapnya bau nasi goreng --- hampeh betul...turun bawah tunggu dia mandi, dan kitorang pun melantak nasi goreng mengisi perut...hahahaha....alhamdulillah, kenyang beno rasanya....

pastu lepak la kat depan tivi...aku pun mengemas la barang-barang si kecik...mana yang nak bawak pegi spital..mana yang nak masuk kotak bawak balik kampung nanti...pastu susun siap-siap kat tepi sofa tu...encik Hasben pun sibuk-sibuk tanya -- mana yang abang nak bawak p spital nanti ni...?? then yang ni nanti nak bawak balik umah mak kan...??? --- aku pun tunjuk la dia mana-mana beg n kotak yang dia kena angkut nanti...hehehehe....terus je dia ajak aku pegi kedai baby, nak beli kalau-kalau ada lagi barang yang tak cukup...erm, secara asasnya sume da cukup aku rasa..tapi aku okey kan aje la kalau nak pegi...hehehehe....

dan ke Manjaku la kami...rupanya Manjaku ada wat sale...wah~ sket punya ramai orang....masing-masing memborong....dan macam biasa lau ada sale aku sure tengok mak bapak budak ni memborong pampers...apsalla tak pakai cloth diapers je..kan jimat...tapi mungkin pakai pampers biasa tu senang sket kot..jimat masa walaupun agak mahal belanja...entahla...kitorang takdela shopping sangat, beli sket je barang sebab yang lain dah ada...nasibla sekali bersalin tu sorang je baby kan, kalaula skali keluar tu 4,5 orang...sure memborong baju tak hengat...hahahah...

beli baby detergen jenama Pureen...ini untuk basuh nappy and babywear...sebab orang kata tak elok guna pencuci yang biasa tu...

dan jugak --- minyak telon...aku suka bau minyak ni..bau minyak ni ngan bau baby macam sebati serasi je...hehehehe...

pastu sempat lagi menyinggah kat Ice Room...hehehe...macam da jadik tempat wajib singgah lak setiap kali datang ke Bangi ni...layan jela eskem mangga kegemaran aku tu...tak penah nye rasa tak sedap...hehehe....malam tu sempat la aku ngan encik Hasben berbincang jadual percutian aku selama 3 bulan nanti...maybe akan terus balik umah mak dari spital nanti...then bulan puasa akan balik ke sini semula, bagi si kecik biasa sket ngan umah dia...pastu balik semula berpuasa akhir di umah mak, dan terus pulang ke kuala...almaklumla, tahun ni giliran beraya di Kuala...encik Hasben pun sudah bersetuju, dan insya Allah begitula percaturannya nanti...takpe ye adik-adikku...tahun depan giliran beraya kat umah mak, dan si kecik insya Allah da umo setahun...maka duit raya kena lebih sket la..hehehehe....

IsNiN (20 DaYs To Go~)

baru memulakan hari...mungkin akan diupdate lewat sedikit...hehehehe *ayat mengelat la ni*

till then~

4 comments:

Anis said...

nnt kalau ada baby, and kalau la susu badan kurang, bg baby enfalac A+ tau. susu ni elok utk baby. xde digestive problem pun. jgn baby anmum sbb slalu dgr baby sembelit minum anmum. yg pureen ABD tu pulak, jgn guna utk cuci cloth diaper. mmg x bole. pureen HAD br bole. in case kalau guna cloth diaper la :)

Mami Naufal said...

thanks anis~

really good advices..hope dapatla BF dia nanti..lau tak, cadangan anis akan digunapakai..hehehe...

for now, takde lagi beli CD...maybe tunggu dia besar sket la nanti...then lehla memilih detergen yang lebey sesuai...^_^

Anis said...

mcm anis dulu... plan nye nk BF full time. semangat berkobar-kobar. tgk2 production kurang, and baby pun x brapa nk hisap. sbb xde beli susu formula langsung, keluar hosp je berkejar gi manjaku carik susu formula utk topup bagi baby. mana la tau susu kurang :)

Mami Naufal said...

hehehe..takpe nis..yang penting, niat tu ada..selebihnya kita tawakal je la kan...

ini pun hari2 doa biar dapatla BF baby nanti..kalau mmg xde rezeki dia, memang takleh nak watpe la kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::