Mami+Walid=Naufal

Wednesday, May 18, 2011

25 DaYs To Go~

hello hello~

petang yang amat mengantuk pulak rasanya....pagi tadi da meeting setengah hari..dengan sejuknye, memang tak tertahan rasa...huhuhu...dengan si kecik yang langsung takmo dok diam ni...senak rasanya perut aku...huhuhuh....ni pun dia dok mengeliat ke, mengejang ke, mengeras ke, aku pun tak tau la...yang aku tau, tegang rasa nya kulit perut ni....perut pun dok rasa tak selesa je ni...rasa macam nak ke toilet pun ada, rasa memulas-mulas...tapi kejap-kejap je la...nape ni, baby...??da tak selesa ke kat dalam tu...dan makin tak cukup ruang ek..??? mummy tak taula camne nak bagi besar lagi ruang kat baby skang ni...hehehe....

arini saje la mengjenguk buku pink aku tu...tengok kat carta pergerakan baby tu...fuh~ nampak sangat la yang aku ni suka mengelat ye...huhuhuh...berapa banyak langkah la...ada yang aku catat, ada yang tak...cuma yang aku pasan *walaupun dalam takdela lengkap setiap hari catatan tu* pergerakan baby jadi makin lambat lak nak cukupkan 10 kali tu...ataupun mungkin jugak aku yang tak catat...sebab kekadang tu aku terlupa nak catat, bila teringat baru la terhegeh-hegeh nak tanda kat carta tu...tapi alhamdulillah, setakat ni pergerakan baby memang melebihi 10 kali dalam masa 12 jam tu...agaknya kalau aku kira daripada pukul 8.30 malam ke atas, tak sampai sejam da cukup 10 kali kan...hehehehe....

carta pergerakan baby yang banyak tempat kosong....

dua tiga hari ni adalah rasa sangat tak selesa...dengan perut yang aku rasa mengeras setiap masa *tambah-tambah lagi malam masa nak tido tu* kadang-kadang aku cakap je kat baby ni --- kalau da tak selesa sangat dok dalam tu, keluar je la...mummy pun rasa tak selesa jugak kalau baby tak selesa --- tapi bila pikir balik, aku belum betul-betul siapkan barang-barang dia ni...so, tangguh dulu ye baby...hehehehe

kekadang rasa macam nervous pun ada...first time la katakan....mana aku nak tau kalau si kecik ni da nak keluar ke apa ke...sebab pengalaman setiap orang tu bukannya sama je kan...tapi aku harap sangat Tuhan akan bagi aku ngan encik Hasben petunjuk bila tiba masanya...skang ni kalan time mengaji tu, cepat je aku rasa nak marah...bukan nak marah sebab kena mengaji lama-lama, tapi sebab bila duduk lama-lama mula la rasa tak selesa...nasib baik encik Hasben tu penyabar orangnya...

tadi, terjumpa lak majalah Pa&Ma ni kat kedai bawah tu...aku pun malas nak pikir banyak, beli je terus...tapi hampeh, sampai skang selak pun belum lagi...hehehehe...jap jap lagi la...aku dok berulang tengok jam je skang ni...mood nak keja macam da merosot 88 peratus...skang ni rasa nak balik umah je, baring baring, rehat rehat...kalau ikutkan rasa tu, nak je amik cuti terus sampai nak bersalin kang....tapi maunye boss aku nak bagi, ada lebih kurang 3minggu lagi kot..hahahaha...

Pa&Ma baru yang ada gambar Super Baby

skang ni pun da mula rasa tak selesa...sakit pinggang tu biasa la...tapi sebab tak tau nak buat apa nak ilangkan sakit pinggang tu yang wat aku rasa tensen tu...huhuhu...mungkin aku ni terlalu fokus pada masalah, tapi memang dah tak boleh diselamatkan buat masa ni...cepatla pukul 5.30...aku rasa dah tak larat sangat nak dok kat opis ni...huhuhuh....baby da berenti memusing tapi aku masih lagi rasa sakit perut...macam tersalah makan tu, camtu la rasa dia...ada orang kata, kalau rasa macam senggugut tu adalah salah satu tanda nak bersalin...tapi malangnya aku bukanla orang yang selalu kena senggugut...makanya aku tak tau macam mana rasanya...huhuhuh...kalau rasa sakit perut sebab gastrik tu, aku tau la...

takpela...doakan la ye...semoga dipermudahkan semuanya...ada lagi 25 hari ni...insya Allah, sampai masanya bertemu jugak aku dan encik Hasben dengan permata hati yang kami nanti-nantikan ni....baby pun, jangan rindu mummy ngan walid banyak sangat ye...nanti bila baby da betul-betul ready, dan Tuhan pun dah izinkan insya Allah kita akan bertemu....

till then~

1 comment:

dyah07 said...

SWEET...msT xsabar dah nak jumpa kan...kita doakan ko selamat bersalin n baby ngan mama pn sihat hndaknya..amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::