Mami+Walid=Naufal

Thursday, June 23, 2011

iT's aLL aBoUt a BaBy~

hello hello~

lama da tak update kan...macam-macam menda yang jadi sebenarnya...sebab tula lama da tak update blog ni...dan semuanya adalah menumpu kepada baby Naufal yang menjadi pujaan hati semua orang kat rumah ni...oh ye, termasuk encik Hasben yang berada jauh di mata namun sentiasa dekat di hati *ceh..da macam ucapan hari raya kan...*

masa Naufal umo 8hari aritu, dia kena pegi check jaundice kat KK...maka aku dan encik Hasben pun pergila ke sana..kesian Naufal kena cucuk kat tumit dia...tapi sikit pun dia tak menangis, so aku pun takdela rasa sedih sangat..huhuhu...*over kan mummy ni..??* masa tu bacaan dia adalah sangat baik..cuma 162 sahaja...tapi disebabkan itu kali pertama dia buat test, doktor suh repeat test esoknya...and dia kata jangan bagi baby tido banyak sangat...aku buat betul-betul macam apa yang doktor tu pesan...

esoknya...aku ngan adik aku pegila ke KK sekali lagi *masa ni encik Hasben da balik Putrajaya sebab opah kuala nak datang* sekali buat test, aku pulak yang terkejut...bacaan kali ni adalah 309...rasa nak menangis pun ada...kalau aku tau, aku biar je Naufal tido puas-puas semalam...sebab masa ni Naufal terus dirujuk ke Hospital Klang and terus masuk wad...dalam kalut-kalut tu aku call mak, ayah ngan encik Hasben...last-last amik keputusan untuk admitted kat Hosp Sungai Buloh...sebab tak jem, dan sangat convenience...bacaan jaundice Naufal masa masuk wad kat Hosp Sungai Buloh adalah pada 329...siyes aku risau gile...dan encik Hasben -- yang selalunya cool je, pun nampak sangat kalut masa ni -- 

Naufal kena tido kat bawah lampu tu...kena bukak baju sume, tinggal pampers je...susah betul nak letak dia dalam baby cot tu..tergapai-gapai tangan dia yang kecik tu...nurse kata takleh angkat and dukung dia slalu, takut kuning dia naik..angkat time nak berastfed je..tu pun takleh lama-lama...tapi aku bagi jugak dia breastfed lelama,..macam biasa, macam kat rumah...mujur ada encik Hasben...dia yang banyak tenangkan emosi aku masa tu..walaupun dia pun sebenarnya mesti ada rasa yang sama macam aku...sepanjang malam tu Naufal menangis...aku kena pegang tangan dia setiap masa...nak je aku baringkan dia sebelah aku, then bagi lampu tu menghadap kitorang..biar dengan aku skali kena jemur...huhuhuh...

kesian Naufal..agaknya dia takut kena tido dalam baby cot tu

memula encik Hasben insisted nak tido kat lobi hospital tapi aku tak bagi...last-last dia mengalah and balik umah...itupun sempat lagi berenti tido kt RnR sebab penat sangat...kesian dia..sepatutnya cuti seminggu lehla rehat and main ngan Naufal, tapi sape sangka jadi macam ni kan...esok paginya, amik darah lagi sekali...menangis aku tengok tangan kecik Naufal tu berlubang-lubang bekas jarum...kesian anak mummy...and aku tanya doktor apa perkembangan jaundice dia...masa tu doktor kata, da turun...and kalau turun lagi Naufal dah boleh discharge...alhamdulillah...

jenuh nak pujuk dia tido..akhirnya tido jugak, penat agaknya..sepanjang malam menangis...

encik Hasben sampai dalm kul 10 pagi...terus dia tanya perkembangan Naufal..aku pun bagitau la apa yang doktor bagitau..barulah nampak muka dia ceria sket...tengahari tu nurse datang bagitau Naufal dah boleh discharge..alhamdulillah, tapi kena repeat check up kat KK...hari Isnin aritu, encik Hasben kena cuti lagi sebab nak bawak Naufal pegi KK...bacaan da turun ke 230 tapi doktor tak puas hati..dia nak turun sampai bawah 150...so, kena repeat lagi...hari Rabu lak kena datang...dan sekali lagi encik Hasben terpaksa cuti untuk bawak Naufal pegi KK...sedihnye, bacaan kali ni turun sikit je jadik 210...tapi encik Hasben cakap -- alhadulillah, elokla turun walaupun sikit -- aku diam je...dan kena datang balik Isnin depan...kesian sangat Naufal kena cucuk banyak kali..walaupun dia tak menangis, tapi aku yang sedih...minggu depan encik Hasben dah takleh nak cuti, so kalau takde sape aku drive jela...sebab adik aku keja petang, lehla pinjam keta dia...hehehe..harap-harap lepas Isnin tu Naufal dah takyah pegi KK untuk jaundice lagi...insya Allah~

da siap-siap nak pegi KK..tunggu walid la ni...

tapi Naufal ni pandai tau..setiap kali aku renung dia, pikir kesiannya kat dia..terus je dia senyum...hilang semua menda yang wat aku serabut tadi..banyak kali da..pandai dia pujuk ati mummy ni...jadi anak yang baik ye, sayang...dan jadi hamba Allah yang soleh...doakan la Naufal cepat sihat sepenuhnya...

Syed Naufal alJunid :: mY LoVe ::

till then~

2 comments:

ayu said...

net, sabar ye.. biasa la kita first time mummy ni kan.. hehehe.. aku aritu pun nangis2 gak =p n abah alif pun kalut, tak penah tengok dia camtu, nak akad nikah pun cool je.. baby naufal sihat2 tau, jgan buat ummi n walid risau.. nanti leh kawan ngan abg alif =)

baie said...

aritu ayu ade antar gmbr bb naufal..tahniah net(lambat tul kan)..mmg sedey bile tgk bb asik kene ambik darah je..tp demi utk kesihatan dia..terpaksala redha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::