Mami+Walid=Naufal

Friday, June 3, 2011

9 DaYs To Go~

hello hello~

makin berdebar pulak tengok ticker tu...lagi 9 hari je lagi...?? *ye ke 9 hari...?? ke kurang..or lebih..* tapi disebabkan lagi 9 hari tu, maka semakin berdebar rasanya...bukan takut ye, tapi nebes je..huhuhuh...berani bet ngan aku sape first time mummy ngan langsung tak nebes bila da makin dekat ngan hari berjumpa permata hati yang diusung sembilan bulan...??? dan semakin nebes itu membuatkan aku semakin aware dengan apa-apa jugak perubahan yang berlaku pada diri aku...hehehe...

so, arini aku nak membebel pasal apa pulak ye..sebenarnya aku ada lagi sket keja yang perlu disiapkan tapi disebabkan aku sangat lah takde mood untuk bekerja, aku biarkan je sume tu...uhuhuhuh...lagi pulak, bos aku cuti sampai minggu depan...*aku nak cuti sket punya bising tak nak bagi..dia leh pulak rilek-rilek cuti lelama* lantak la...memang aku nak cuti jugak...tapi kalau si kecik ni dah nak keluar awal, tak payahla aku mintak cuti..confirm terus dapat cuti...hehehehe...susah jugak nak pakat ngan budak kecik ni, sebab dia ni unpredictable...

ingat lagi tak ngan roti ni..??

ekceli aku pun tak ingat penah citer pasal roti ni ke idak...tapi aku beli roti ni ngan sorang pakcik tu..slalu la jugak dia mem pomot roti dia ni setiap kali ada jualan kat bawah opis aku ni...tapi tak penah pulak aku nak rasa..ada satu ari tu, aku saje la terai *eden torai, eden torai* then terus rasa macam sedap la pulak kan...terus la beli satu pek bawak balik bagi kat encik Hasben...rupanya terus menjadi kegemaran encik Hasben sehingga ke hari ini...dan tadi, beli lagi 2 pek untuk encik Hasben...hehehe...kitorang suka yang filling blueberry cheese...rasa dia lite lite je...takde la masam or manis sangat, dan takde la cheesy sangat...just nice...kalau korang nak order, klik je kat gamba tu..ada nombor contact pakcik tu...tapi memang berbaloi...roti pun lembut je *sesuai dengan namanya -- enakkk!* hehehehe...menurut pakcik tu, roti ni dia ngan wife dia buat sendiri...so, dijamin halal ye....

ada 2 jam setengah lagi mau pulang...pinggang sudah semakin sakit...dengan si kecik yang dok bergolek-golek dalam perut ni *walaupun dah tak banyak ruang untuk dia bergolek* rasa macam nak balik umah dan berbaring-baring....lama tak balik kampung *padahal tak sampai sebulan pun lagi* tapi takpela...sebab nanti kalau si kecik ni dah keluar memang melepak di kampung sahaja lah aku dan dia...hehehe...

oh ye...tadi adik aku ada post kat wall FB...dia kata --- akisy tanya baby kakak bile nak keluar..??? --- hahahaha...lawak la pulak..budak empat tahun macam akisy pun tau ek baby kena keluar...nak keluar dari mana tu dik..???hehehehe...nantila...budak kembar tu memang suka ngan baby...riuhla sket nanti kat umah lau dorang ada...

inilah dia si kembar tu...abang -- hadiputra, adik bongsu aku -- mikan, akisy -- putri nurbalkis

si kembar ni kitorang jaga sejak umo dorang 2bulan lagi...masa tu emak dia keja syif...maka ada masa pagi, ada masa malam la dorang ni kat umah..and masa tu jugak umah kitorang adalah sangat dekat..maka kebanyakan masa dihabiskan kat umah kitorang...skang ni dorang dah pindah *tapi masih dalam kampung yang sama* dan abang pun lebih banyak melekat ngan mama dia...cuma adik@akisy ni je la yang dok melekat kat umah kitorang...sebab tu kalau pegi memana biasanya akisy yang ikut...dan dia jugak adalah sangat manja dengan mak ngan ayah aku...patutnye dia panggil aku -- acik -- sebab dia ni kira taraf anak sedara aku la..tapi sebab dia dah dok kat umah kitorang, makanya dia panggil aku kakak saja...tapi kesiannya encik Hasben dia panggil acik...hehehehe...

rindu sama dorang sume...takpe..sket masa lagi kita kumpul reramai ye..aku suka, sebab kalau kumpul reramai memang riuh sekampung la umah aku itu..dan si kecik kena la belajar idup dan tido dalam suasana yang riuh itu..kalau bising sket, terjaga, menangis, jenuh la kan...hehehehe....

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::