Mami+Walid=Naufal

Wednesday, June 8, 2011

4 DaYs To Go~

hello hello~

hari ni rasa semangat je nak siapkan sume keja yang melambak ni..dan alhamdulillah, dekat separuh da setel *pat my back* hehehe..tinggal yang sket-sket je lagi ni..baby macam tak banyak sangat bergerak arini...maksudnya takde la memusing-musing or bergolek-golek macam selalu...dia lebih banyak mengeras je..kadang-kadang sampai short breath rasa...huhuhu...sonok ek main kat dalam perut mummy tu...mehla main kat luar lak ngan mummy and walid...hehehehe....

sakit belakang sudah semakin berkurangan...tapi masih sakit...huhuhu...lagi-lagi bila nak sujud time semayang tu...tak tau la oranglen mengalami perasaan yang sama macam aku atau tak...tapi, siyes weh...memang sakit gile..rasa macam nak tercabut pinggang tu...sampai kadang-kadang rasa macam nak menangis time solat tu...tapi nak buat macam mana kan, tahan je la...kalau baring lagila bertambah sakit...nak aje aku tido dalam keadaan duduk, tapi duduk lelama pun sakit jugak...huhuhu...semuanya serba tak kena dah ni...sian encik Hasben...dia pun tak dapat nak tido lena kot sebab aku takleh nak tido sangat...

smalam adalah check up aku untuk minggu yang ke 39...okeyla kot..sebab HB sudah kembali naik menjadi 10.7..tapi masih kena monitor sebab sepatutnya kena capai 11.0 dan lebih...*speaking of that, jap ek...nak makan ubat dulu* okeh...mari kita sambung...sekarang ni kalau perut mengeras, sure rasa macam ngilu je kat bawah tu...nak jalan pegi toilet pun rasa macam...ntahla...susah nak cakap....hehehehe...tapi takdela kuat sangat rasa...berat jugak bertambah lagi...haih...nampaknya siyes aku kena diet pas bersalin nanti...tak nak la berat sangat walaupun badan aku takdela mengembang sangat...kena turunkan jugak berat badan ni...huhuhuh...

kedudukan si kecik dan degupan jantung dia adalah di tahap normal...dan aku baru tau kalau perut mengeras tu kena timing jugak...sebab kadang-kadang contraction ni akan disertai dengan sakit pinggang, tapi ada jugak yang tidak...owh~ baru tau...hahahaha...tapi setakat ni takdela kerap sangat lagi...agaknya dia baru acah-acah je tu...ape lagi ek yang berlaku masa check up smalam...??? rasanya takde pape yang menarik pun...hahaha...cuma satu lagi masalah aku skang ni ialah selalu sangat rasa macam nak terbuang air besar...memulas-mulas sangat rasanya perut ni...kadang-kadang sampai berpeluh-peluh aku rasa, tapi takde la pulak membuangnya...hampeh je...

motip nak letak gambar ni...???

hahahaha...aku pun tak tau...aku cuma rasa rindu sangat ngan masa-masa ni...ni gambar masa raya aritu...giliran beraya kat umah aku kan...itulah keluarga aku...semuanya pakai baju ala-ala coklat, cream, peach...aku ngan encik Hasben saja berbaju kaler lain...hehehe...skang ni lelaki lebih ramai lak dalam family, kena tunggu lain tahun la nak bagi balance balik...sampai sekarang, tradisi adik-badik aku adalah -- sape lebih tua kena bagi duit raya kat yang lebih muda -- padahal yang muda tu pun masing-masing dah boleh jadik mak pak orang dah...yang paling seronok time nak masukkan duit raya dalam sampul -- nak bagi bebudak yang datang beraya -- 

tahun ni akan beraya di kampung encik Hasben...kat sana pun best jugak walaupun takdela semeriah kat umah aku..yela, encik Hasben ni tiga beradik je -- nak banding ngan aku yang ada 6 beradik *tak termasuk si kembar yang sibuk nak mengaku adik-badik* -- tapi kat kampung encik Hasben ada darwisy..hehehe...

till then~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::