Mami+Walid=Naufal

Thursday, February 24, 2011

:: aLReaDy 24 wEeKs ::

wow~!!! xsangka kan..nak masuk 24 minggu dah rupanya…rasanya macam teringat-ingat lagi masa memula dapat tau dulu..hehehe…sket punye x percaya…
sekarang ni baby da pandai main-main..tak tau bila masanya dia ni tido..sebab setiap kali aku terjaga, for sure rasa dia bergerak-gerak…*baby jangan tak suka tido sudahla..nanti badan susah mau naik*…pemilihan baju selalu menganggu ketenangan aku..maunye tak, aku bukannya ada banyak sangat baju…selalunya pegi keja pakai baju kurung je..itupun kalau yang buat sendiri, memangla besar..yang beli tu muat-muat je saiznye…*walaupun aku takdela termasuk dalam kategori yang kurus-langsing-stok model punya*…jadinye bile perut dah mula jalan ke depan ni, teramatlah dilemanya aku nak memilih baju…baju tu ada tapi aku sendiri yang rasa macam tak seswai je baju ni…kang orang mengumpat lak — taula preggy..takyahla pakai baju yang wat awak nampak mcm susah sangat nak bernafas—…*sigh*
aku ni nasibla bukan jenis yang memilih + sensitif sangat + blablabla dengan jenis or kualiti baju..setakat ni, jenama yang pada aku sangat sedap dipakai adalah Scarlet…kat kedai lain takde jual brand ni…hanya boleh didapati di Jusco sahaja ye…*sempat lagi pomot Jusco nih..Jusco, jangan malu2 amik saya jadi duta Scarlet*…pada aku, scarlet ni sangat selesa dan sangat affordable…sejak pregnant ni, boleh dikatakan mostly baju aku adalah dari jenama Scarlet…huhuhu…blaus, maternity t-shirt, skirt, seluar…semuanya adalah berjenamakan scarlet…*opss..ini termasuklah baju+seluar kecikku*….dah itu je yang paling selesa aku pakai…
minggu ni sehingga check-up seterusnya iaitu pada 16/3/2011 adalah minggu mengawal berat badan…termasuklah pengambilan segala jenis nutrien..manakan tidak..berat aku naik banyak masa last check up..aku pun tak pasti samada berat aku mmg naik ataupun scale kat klinik tu yang ada problem…sebab lau ikutkan aku bukan makan manyak pun..selalu jugak skip sana sini..takpela, aku amik apa yang perlu untuk si kecik ni je dulu…then, tengokla result masa next check-up macamana…takut gak ni…huhuhuhu
p/s: sabtu ni ada seminar *which is my hubby yang nak sangat pegi..tp diheretnya aku skali* ahad lak patutnya ada gathering kat umah membe satu u dulu…tapi aku ingat nk hubby pegi sogo, sebab dengar2 ada waresale barang2 baby..erm…misi memujuk perlu dimulakan hari ini…^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: MoRe saViNg For mY BaBy ::

:: do yOu LoVe To save? ::